Rejestr zmian
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 10 kwiecień 2019 09:14
- Mateusz Roszczyk
Ułatwienia dostępu
Artykuł z dnia: "2023-11-22 10:56:34" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Og�oszenie otwartego konkursu ofert na 2024 rok na powierzenie lub wsparcie wykonywania rz�dowego zadania w zakresie podtrzymywania tradycji narodowej, piel�gnowania polsko�ci oraz rozwoju �wiadomo�ci narodowej, obywatelskiej i kulturowej | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych (dalej: Urząd) ogłasza otwarty konkurs ofert na 2024 rok na powierzenie lub wsparcie wykonywania rządowego zadania publicznego w zakresie podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej. I. Rodzaje zadań objętych konkursem ofert: 1. Organizacja uroczystości, zjazdów i innych przedsięwzięć kultywujących i upowszechniających tradycje walk o niepodległość i suwerenność RP oraz pamięć o ofiarach wojny i okresu powojennego. 2. Upamiętnianie miejsc historycznych wydarzeń, czynów zbrojnych i innych form działalności niepodległościowej, męczeństwa i represji, a takżce upamiętnianie osób związanych z tymi wydarzeniami poprzez wykonanie trwałych znaków i obiektów pamięci. Wysokość środków publicznych na realizację wymienionych zadań wynosi 1 000 000 zł. II. W zakresie realizacji powyżcszych zadań środki w formie dotacji celowych przeznaczone będą m. in. na: 1. Dofinansowanie prowadzenia działalności upamiętniającej tradycje walk o suwerenność RP poprzez organizację uroczystości rocznicowych, rekonstrukcji historycznych, konferencji, koncertów, festiwali, spektakli, marszów, rajdów, spotkań kombatantów z młodzieżcą oraz działań nastawionych na zachowanie pamięci oraz pogłębianie wiedzy historycznej i tożcsamości narodowej wśród młodego pokolenia, głównie młodzieżcy szkolnej poprzez m.in. wsparcie edukacyjnych gier i konkursów wiedzy historycznej. 2. Dofinansowanie trwałego upamiętniania walk i męczeństwa (miejsc, faktów, wydarzeń oraz postaci z tym związanych) w formie tablic pamiątkowych, pomników, obelisków, medali, sztandarów. III. Zasady przyznawania dotacji 1. W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie. 2. Dotacje na realizację zadania publicznego przyznaje się zgodnie z zasadami określonymi w ustawach: o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie, o finansach publicznych; w aktach wykonawczych do nich; w zarządzeniu Szefa Urzędu z dnia 22 listopada 2023 roku w sprawie zasad przyznawania oraz przekazywania dotacji na finansowanie lub dofinansowanie rządowych zadań związanych z kultywowaniem i upowszechnianiem tradycji walk o niepodległość i suwerenność Rzeczypospolitej Polskiej oraz pamięci o ofiarach wojny i okresu powojennego oraz w niniejszym ogłoszeniu. 3. Dotacja nie możce zostać przyznana na: a) część ceny towaru/usługi będącą podatkiem od towarów i usług, jeśli oferent jest podatnikiem podatku od towarów i usług; b) zadanie jużc zrealizowane; c) spłatę zaległych zobowiązań; d) pokrycie kosztów delegacji służcbowych; e) bieżcące koszty funkcjonowania niezwiązane z realizacją zadania (np. czynsz, energia elektryczna, opłaty abonamentowe za: telefon i Internet oraz koszty stałe prowadzenia rachunku bankowego); f) koszty powoływania i funkcjonowania oddziałów, klubów lub innych jednostek; g) wynagrodzenia z tytułu umów o pracę; h) zakup środków trwałych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. i) koszty przejazdów i posiedzeń organów statutowych organizacji; j) wycieczki; k) koszty obsługi wojewódzkich i powiatowych rad kombatanckich; l) koszty współczesnych pochówków i nagrobków; m) wybicie wewnątrzorganizacyjnych odznak, medali itp.; n) bony podarunkowe, itp. 4. Szef Urzędu zastrzega sobie prawo do udzielenia dotacji w wysokości mniejszej od wnioskowanej. 5. Złożcenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. IV. Termin i warunki realizacji zadań 1. Dotacja możce być wykorzystana wyłącznie na realizację zadania w roku 2024. 2. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadań regulować będzie umowa zawarta między Urzędem a oferentami wybranymi w wyniku rozstrzygnięcia konkursu ofert. 3. Oferent realizując zadanie publiczne, jest zobowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie określonym w zawartej umowie, o czym mowa w art. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy. 4. W przypadku gdy całkowity udział środków z budżcetu państwa lub z państwowych funduszy celowych w realizacji zadania publicznego wynosi co najmniej 50 tys. zł, Oferent zobowiązany jest do umieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego plakatu informacyjnego, o którym mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżcetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz.U. poz. 953, ze zm.), chyba żce nie możcna jednoznacznie określić miejsca realizacji zadania publicznego, oraz do zamieszczenia na swojej stronie internetowej, o ile ją posiada, oraz na swoich profilach w internetowych serwisach społecznościowych, o ile takie posiada, informacji o treści wymaganej przez to rozporządzenie. Bliżcsze informacje w tej sprawie dostępne są na stronie internetowej pod adresem: www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne. 5. Oferent, realizując zadanie publiczne, zobowiązany jest do stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), a takżce ustawy z dnia 27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, ze zm.). V. Termin i formy składania ofert 1. Wyznacza się termin składania ofert: do 14 grudnia 2023 r. 2. Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należcy przesłać lub złożcyć do godziny 16:15
lub
Załączniki zamieszczone w przestrzeni dyskowej w Internecie, tzw. u201echmurzeu201d nie będą pobierane.
DECYDUJE DATA I GODZINA WPu0141YWU OFERTY DO URZu0118DU! VI. Warunki składania oferty 1. Ofertę należcy wypełnić czytelnie na wzorze oferty stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożcytku Publicznego z dnia 24 pażadziernika 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. poz. 2057). 2. Organizacja pozarządowa możce złożcyć ofertę wyłącznie w ramach celów statutowych w zakresie podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej oraz nieodpłatnej działalności pożcytku publicznego. 3. Oferta możce dotyczyć wyłącznie jednego przedsięwzięcia z zakresu zadań wymienionych w punkcie II niniejszego ogłoszenia. 4. Zadanie przedstawione w ofercie możce być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżceli oferta została złożcona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie u2013 oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania. Do takiej oferty należcy dołączyć umowę regulującą stosunki pomiędzy oferentami, pod rygorem odrzucenia z przyczyn formalnych. 5. Wymagane jest wypełnienie w ofercie dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego w części III oferty pkt. 6, z określeniem wskażanika rezultatu oraz sposobu jego monitorowania. 6. Niezbędne jest podanie nazw rodzajów kosztów w tabeli: Zestawienie kosztów realizacji zadania. 7. Oferenta, który ma możcliwość odzyskania podatku VAT obowiązuje kosztorys w kwotach netto, tzn. podatek VAT jest dla tego podmiotu kosztem niekwalifikowanym, zaś pozostałych oferentów obowiązuje kosztorys w kwotach brutto. 8. Koszty administracyjne związane z realizacją zadania nie mogą przekroczyć 20% całkowitych kosztów realizacji zadania publicznego. Katalog kosztów administracyjnych ujęty został w pliku do pobrania: Katalog kosztów administracyjnych. 9. Wniesienie wkładu finansowego własnego w ramach składanych ofert nie jest wymagane. 10. W przypadku planowanego pokrywania kosztów z wkładu osobowego i/lub rzeczowego, obowiązkowe jest wskazanie w części VI oferty w Innych informacjach nazw tych kosztów oraz oszacowanie ich wartości. Nie podanie powyżcszej informacji skutkować będzie odrzuceniem oferty z przyczyn formalnych. 11. Wysokość wkładu rzeczowego powinna zostać potwierdzona wyceną, umową, dokumentami księgowymi, kosztorysem itp., zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w formie załącznika do oferty. 12. Wniesienie wkładu osobowego i rzeczowego nie jest obowiązkowe. 13. Podmiot składający ofertę dotyczącą: a) medalu, sztandaru, pomnika lub tablicy, załącza odpowiednio: projekt medalu, projekt sztandaru, projekt wykonawczy obiektu (pomnika, tablicy) wraz z opinią Instytutu Pamięci Narodowej i pisemną zgodą dysponenta terenu. b) spektaklu załącza: konspekt lub scenariusz. 14. Kopie wymaganych dokumentów powinny zostać poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważcnione do podpisywania zobowiązań majątkowych. VII. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty 1. Szef Urzędu rozpatruje ofertę w ciągu 60 dni od upływu terminu składania ofert. 2. Szef Urzędu dokona wyboru oferty po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej, kierując się: oceną zgodności zadania z odpowiednim zakresem określonym w ogłoszeniu; oceną stopnia realizacji celu zadania; oceną możcliwości realizacji zadania oraz kalkulacji kosztów jego realizacji przez podmiot wnioskujący o dotację; ogólną wysokością pozostających w jego dyspozycji środków publicznych objętych konkursem, a takżce innymi kryteriami wymienionymi w ustawie o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie. 3. Odrzucenie oferty w wyniku oceny formalnej lub merytorycznej, a takżce nieprzyznanie dotacji lub przyznanie jej w kwocie niżcszej niżc wnioskowana jest ostateczne i nie podlega procedurom odwoławczym. Zgodnie z art. 15 ust. 2i ustawy o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie, Oferent w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, możce żcądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty. 4. Otwarty konkurs ofert kończy się po upływie terminu składania ofert przewidzianego w niniejszym ogłoszeniu. 5. Odrzuceniu podlega: a) pismo niestanowiące oferty w rozumieniu przepisów ustawy o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności złożcone bez zachowania formy określonej przepisami rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożcytku Publicznego z dnia 24 pażadziernika 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań; b) oferta złożcona przez nieuprawniony podmiot; c) oferta niespełniająca wymogów formalnych i nieuzupełniona w wymaganym terminie lub niepodlegająca uzupełnieniu; d) oferta złożcona na termin konkursowy niepozwalający na jej rozpatrzenie przed datą realizacji zadania; e) oferta złożcona po terminie składania ofert; f) oferta złożcona bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów); g) oferta obejmująca więcej niżc jedno przedsięwzięcie z zakresu zadań wymienionych w punkcie II niniejszego ogłoszenia; h) oferta obejmująca zadanie spoza działalności statutowej organizacji pozarządowej lub realizowane w ramach odpłatnej działalności pożcytku publicznego lub w zakresie działalności gospodarczej. VIII. Warunki zawarcia umowy 1. W przypadku gdy przyznana dotacja jest niżcsza od wnioskowanej, oferent zobowiązany jest do złożcenia aktualizacji kosztorysu. 2. Organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 2-4 ustawy o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie, którym przyznano dotację, do umowy załączają: a) aktualny wyciąg lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego u2013 składany oddzielnie do każcdej umowy, tj. zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, wydany najpóżaniej na 6 miesięcy przed upływem terminu, na który składana jest oferta; b) aktualny statut; c) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji niżc wynika to z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważcnienie do działania w imieniu oferenta w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Osoby prawne i jednostki organizacyjne wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 1 ustawy o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie, którym przyznano dotację, do umowy załączają: a) zaświadczenie o osobowości prawnej; b) upoważcnienie dla proboszcza do reprezentowania parafii i zaciągania zobowiązań finansowych wydawane przez Kurię Metropolitalną lub inne stosowne upoważcnienie do reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych. 4. Nieprzedłożcenie ww. dokumentów oraz zaktualizowanego kosztorysu lub przedłożcenie kosztorysu niegwarantującego pełnego sfinansowania zadania skutkuje nieprzekazaniem przyznanych środków dotacji. IX. Ogólne zasady wykonania i rozliczania zadania publicznego. 1. Zmiany dotyczące treści umowy wymagają zawarcia aneksu do umowy, wszelkie zmiany w tym zakresie muszą być zgłaszane ze stosownym wyprzedzeniem uwzględniającym poszczególne etapy zadania, nie póżaniej niżc 14 dni przed zastosowaniem ewentualnej zmiany. Pismo w tej sprawie należcy złożcyć osobiście w urzędzie, przesłać przez operatora pocztowego lub na adres e-mail [email protected]. 2. W trakcie realizacji zadania publicznego dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Przesunięcia te nie mogą przekroczyć 20 %. 3. Wydatki finansowe poniesione podczas realizacji zadania rozliczane będą jedynie na podstawie dowodów księgowych spełniających warunki określone w przepisach o rachunkowości oraz o podatku od towarów i usług. 4. Dowody księgowe powinny zawierać dane szczegółowe identyfikujące wykonaną usługę lub zakup towaru (tj. określenie liczb jednostkowych: osób, sztuk, dni itp.). 5. Dokumenty księgowe stanowiące dowód poniesionych wydatków finansowych muszą być wystawione na Zleceniobiorcę i przez niego opłacone. 6. Faktury/rachunki związane z realizacją zadania, dotyczące zarówno dotacji, jak i wkładu własnego winny być opisane w sposób trwały na odwrocie dowodu księgowego, zgodnie z przesłanym na adres e-mail Zleceniobiorcy wzorem Opisu faktury/rachunku wraz z instrukcją. 7. Zleceniobiorca nie możce dokonywać płatności związanych z realizacją zadania zarówno z dotacji, jak i ze środków własnych poza terminem wydatkowania określonym w Umowie. 8. Podatek od osób fizycznych oraz składki ZUS należcy opłacić w terminie określonym w umowie. 9. Zmiana wkładu własnego finansowego na wkład własny osobowy jest niedopuszczalna. 10. W trakcie realizacji zadania Urząd przesyła na adresy e-mail wybranych losowo Zleceniobiorców ankiety monitorujące realizację zadań publicznych mające na celu sprawdzenie czy jego realizacja odbywa się w sposób zgodny z postanowieniami zawartej umowy. Zleceniobiorca zobowiązany jest do przekazania ankiety monitorującej zadania publicznego w terminie określonym przez Urząd. 11. Akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polega na weryfikacji przez Urząd założconych w ofercie rezultatów, działań oraz prawidłowości poniesionych kosztów. 12. W przypadku, o którym mowa w pkt IV.4 niniejszego Ogłoszenia, Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożcenia, w terminie złożcenia sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, potwierdzenia umieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego plakatu informacyjnego, w formie zdjęcia na adres [email protected], oraz do złożcenia dowodu zamieszczenia na swojej stronie internetowej oraz na swoich profilach w internetowych serwisach społecznościowych informacji o treści wskazanej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżcetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, w formie printscreenu na w/w adres. Zarządzenie Szefa Urzędu z dnia 22 listopada 2023 roku w sprawie zasad przyznawania oraz przekazywania dotacji na finansowanie lub dofinansowanie rządowych zadań związanych z kultywowaniem i upowszechnianiem tradycji walk o niepodległość i suwerenność Rzeczypospolitej Polskiej oraz pamięci o ofiarach wojny i okresu powojennego, dodatkowe informacje oraz wszystkie niezbędne wzory i formularze dokumentów dotyczące konkursu znajdują się poniżcej.
Pliki do pobrania: 2. OFERTA-REALIZACJI-ZADANIA-PUBLICZNEGO;
Informacja o zrealizowanych przez Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożcytku publicznego i o wolontariacie. u2022 w 2022 r.:
w 2023 r.:
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych u201eRODOu201d), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. 1. Administratorem danych osobowych jest Szef Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa, [email protected] 2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a takżce przysługujących Pani/Panu uprawnień, możce się Pani/Pan skontaktować listownie z Inspektorem Ochrony Danych pisząc na adres ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub za pomocą poczty elektronicznej [email protected] 3. Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO. 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu: a) przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na rok 2024, a w przypadku wybrania Pani/Pana oferty - takżce w celu zawarcia, wykonania i rozliczenia umowy na realizację zadania publicznego określonego w złożconej ofercie, b) prawa dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią; c) udostępnienia informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej; d) archiwizacji dokumentów w interesie publicznym na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; e) statystycznym na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej. 5. W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w pkt 4, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; b) organy władzy publicznej i inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe. 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na rok 2024, a w przypadku wybrania Pani/Pana oferty - takżce przez okres konieczny dla wykonania i rozliczenia umowy na realizację zadania publicznego określonego w złożconej ofercie. Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji innych celów wskazanych w pkt 4 lit. b-c oraz przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ze względu na cele archiwalne w interesie publicznym, cele badań naukowych lub historycznych lub cele statystyczne. 7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; b) prawo do żcądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych u2013 w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne; c) prawo do żcądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku, gdy zachodzi jedna z poniżcszych przesłanek:
d) prawo do żcądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych u2013 w przypadku, gdy:
e) prawo do przenoszenia danych u2013 w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
f) w zakresie, w którym przesłanką przetwarzania danych osobowych stanowi zgoda, nie przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych. 8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych u2013 Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, przy czym jej udzielenie jest warunkiem udziału w otwartym konkursie ofert. Póżaniejsze wycofanie zgody nie ma wpływu na czynności podjęte przez Administratora przed cofnięciem zgody. 10. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. |